Kurumsal Seyahat Yönetimi ile sirketler için saglanan avantajlar nelerdir ?
İş seyahati gibi, tek başına, istenilen şekilde ve keyif alınarak yapılabilecek şeylerin çok yakından kontrol edilmesi kimseyi memnun etmez. Artık günümüzde modern çalışan, profesyonel ve kişisel yaşamında daha önce hiç görülmemiş ölçüde esneklik bekliyor. İş seyahati sektörünün de trendleri takip etmesi ve çalışanın önceliğinin profesyonel ve kişisel yaşamı arasındaki denge olduğu günümüz şartlarına adapte olması son derece doğal ve mantıklı görünüyor.
Mevcut iş seyahati yönetiminin sorunları neler?
Yeni nesil iş
seyahati yolcuları genç ve teknolojiye meraklı, dolayısıyla bu yolcuların katı,
çağın gereksinimlerini karşılamayan seyahat politikaları ve yöntemlerinden
memnun olma olasılıkları daha düşük. Artık şirketlerin, çalışan memnuniyetini
göz önünde bulundurmanın önemini kavramaları ve iş seyahatine çıkan çalışanlarının
kendi iş seyahatlerini düzenlemelerine ve buna uygun rezervasyon yaptırmalarına
imkân veren yöntemlere uyum sağlaması gerekiyor.
Artık çalışanlar, iş
seyahati organizasyonunda bağlı oldukları kuruluşların anlaşmalı olduğu seyahat
acenteleri ile çalışmak yerine, sürecin tamamını organize edebilecekleri bir
özgürlüğe sahip olmak istiyorlar. Seyahat acenteleri, çalışanların talep ettiği
geniş özgürlük imkânlarını sunamıyor ve kişiye özel seyahat programı düzenleme
konusunda da yetersiz kalabiliyorlar.
Ayrıca, kurumsal
seyahat yönetiminde maliyetler, çalışanların kendi iş seyahati planlarını
seçmelerine izin verme yöntemine kıyasla daha yüksek olabiliyor. İş seyahatleri
ile ilgili rezervasyonları ofis müdürleri, asistanlar ya da seyahat
yöneticilerine yaptırmak da, hem verimliliği düşüren hem de maliyetleri
yükselten girişimleri beraberinde getiriyor.
Peki, çözüm ne? Bırakın iş seyahatine çıkanlar kendi yolculuklarını organize etsinler!
Bu durumun
başlangıçta biraz kaotik görünebileceğini anlıyoruz, ancak çalışanlarınızın
kendi iş gezilerini düzenlemelerine izin vermenin püf noktası doğru İş Seyahati Yazılımına sahip
olmaktır.
Bu sayede çalışanlarınız, şirketinizin seyahat politikaları dâhilinde
hareket ederek ve şirketinize tasarruf sağlayarak iş gezilerini tıpkı kendi
kişisel seyahatlerini düzenlermiş gibi düzenleme imkânına erişir.
Siz de bu şekilde:
- Çalışan memnuniyetini artırma,
- Şirketinizi tasarruf ettirme,
- Çalışanlarınızın şirketin seyahat politikasına uymasını sağlama,
- Gider makbuzlarını tek bir yerde toplama imkânını elde edersiniz (Bakiniz Biziexpense)
1. Artan Çalışan Memnuniyeti
Profesyonel ve kişisel
yaşamı arasındaki dengeyi kontrol edebildiğini düşünen çalışan, işinden daha
memnundur.
Bu durum özellikle ziyaret ettiği bölgeyi ve iş tamamlandıktan sonra
gezebileceği yerleri araştırmaktan keyif alan yeni nesil iş seyahati yolcusu
için geçerlidir. Şirketinizin çıkarlarını bünyenizdeki çalışanlardan daha iyi
kimse koruyamaz.
Bu yüzden, çalışanlarınızın memnuniyetini sağlarsanız,
şirketinizin tanıtımını olumlu yönde etkileyeceklerinden emin olabilirsiniz.
Günümüzün iş
seyahati yolcusu, yemek yiyeceği yerden, konaklayacağı bölgeye kadar, çıkacağı iş
seyahati öncesinde araştırma yapmayı tercih ediyor.
2. En Ucuzunu Çalışanlar Bulur
Baştan kabul
edelim, modern seyahat yolcuların en ucuz teklifleri araştırıp bulmayı
öğrendiği bir noktaya evirildi.
Çalışanlarınızın çıkacakları iş seyahatleri
için gerekli rezervasyonları kendilerinin yapmasına izin vererek onlara
güvendiğinizi gösterin ve onları maliyetlere karşı sorumlu tutarak
özgürleştirin. Bu sayede şirketinizin tasarruf etmesini ve çalışan
memnuniyetinin artmasını sağlayın.
Üstelik geleneksel
kurumsal seyahat rezervasyonları pek çok dezavantaj içerir. Boş vakitleri
doldurmaya yönelik hizmet sunan rezervasyon siteleri, genellikle para iadesi ve
müşteri hizmetleri gibi işlevleri sunmaz.
Acenteler ise genellikle fiyatlarını
şişirir ve müşteri iletişimi konusunda yavaş ve hantal kalırlar.
3. Kurumsal Seyahat Yönetimi Platformları Kalıcı Olacak
Şirketinizin bünyesindeki
seyahat yönetimi faaliyetlerinin katı kontrol ve kısıtlamalardan uzaklaşıp,
güven, şeffaflık ve basitliğe doğru yönelmesi gerekiyor.
Altın kural bu olunca,
nihayetinde herkes kazançlı çıkıyor.
Ayrıca, Kurumsal
Seyahat Yönetimi Çözümü kullanarak yalnızca çalışanlarınızın ne şekilde seyahat
ettiği ve ne kadar harcadığı hakkında bir anlayış geliştirmekle kalmayıp,
çalışanlarınızın verimliliğini de artıracaksınız, zira yolcuktayken
masraflarını sınıflandırmak yerine şirketinizin için daha önemli görevleri
yerine getirme şansını elde edecekler.
Yorumlar
Yorum Gönder