Kurumsal Seyahat Yönetimi ile sirketler için saglanan avantajlar nelerdir ?


İş seyahati gibi, tek başına, istenilen şekilde ve keyif alınarak yapılabilecek şeylerin çok yakından kontrol edilmesi kimseyi memnun etmez. Artık günümüzde modern çalışan, profesyonel ve kişisel yaşamında daha önce hiç görülmemiş ölçüde esneklik bekliyor. İş seyahati sektörünün de trendleri takip etmesi ve çalışanın önceliğinin profesyonel ve kişisel yaşamı arasındaki denge olduğu günümüz şartlarına adapte olması son derece doğal ve mantıklı görünüyor.





Mevcut iş seyahati yönetiminin sorunları neler?

Yeni nesil iş seyahati yolcuları genç ve teknolojiye meraklı, dolayısıyla bu yolcuların katı, çağın gereksinimlerini karşılamayan seyahat politikaları ve yöntemlerinden memnun olma olasılıkları daha düşük. Artık şirketlerin, çalışan memnuniyetini göz önünde bulundurmanın önemini kavramaları ve iş seyahatine çıkan çalışanlarının kendi iş seyahatlerini düzenlemelerine ve buna uygun rezervasyon yaptırmalarına imkân veren yöntemlere uyum sağlaması gerekiyor. 

Artık çalışanlar, iş seyahati organizasyonunda bağlı oldukları kuruluşların anlaşmalı olduğu seyahat acenteleri ile çalışmak yerine, sürecin tamamını organize edebilecekleri bir özgürlüğe sahip olmak istiyorlar. Seyahat acenteleri, çalışanların talep ettiği geniş özgürlük imkânlarını sunamıyor ve kişiye özel seyahat programı düzenleme konusunda da yetersiz kalabiliyorlar.   

Ayrıca, kurumsal seyahat yönetiminde maliyetler, çalışanların kendi iş seyahati planlarını seçmelerine izin verme yöntemine kıyasla daha yüksek olabiliyor. İş seyahatleri ile ilgili rezervasyonları ofis müdürleri, asistanlar ya da seyahat yöneticilerine yaptırmak da, hem verimliliği düşüren hem de maliyetleri yükselten girişimleri beraberinde getiriyor. 

Peki, çözüm ne?  Bırakın iş seyahatine çıkanlar kendi yolculuklarını organize etsinler!

Bu durumun başlangıçta biraz kaotik görünebileceğini anlıyoruz, ancak çalışanlarınızın kendi iş gezilerini düzenlemelerine izin vermenin püf noktası doğru İş Seyahati Yazılımına sahip olmaktır. 

Bu sayede çalışanlarınız, şirketinizin seyahat politikaları dâhilinde hareket ederek ve şirketinize tasarruf sağlayarak iş gezilerini tıpkı kendi kişisel seyahatlerini düzenlermiş gibi düzenleme imkânına erişir.

Siz de bu şekilde:
  • Çalışan memnuniyetini artırma,
  • Şirketinizi tasarruf ettirme,
  • Çalışanlarınızın şirketin seyahat politikasına uymasını sağlama,
  • Gider makbuzlarını tek bir yerde toplama imkânını elde edersiniz (Bakiniz Biziexpense)

 

1.  Artan Çalışan Memnuniyeti

Profesyonel ve kişisel yaşamı arasındaki dengeyi kontrol edebildiğini düşünen çalışan, işinden daha memnundur. 

Bu durum özellikle ziyaret ettiği bölgeyi ve iş tamamlandıktan sonra gezebileceği yerleri araştırmaktan keyif alan yeni nesil iş seyahati yolcusu için geçerlidir. Şirketinizin çıkarlarını bünyenizdeki çalışanlardan daha iyi kimse koruyamaz. 

Bu yüzden, çalışanlarınızın memnuniyetini sağlarsanız, şirketinizin tanıtımını olumlu yönde etkileyeceklerinden emin olabilirsiniz.      

Günümüzün iş seyahati yolcusu, yemek yiyeceği yerden, konaklayacağı bölgeye kadar, çıkacağı iş seyahati öncesinde araştırma yapmayı tercih ediyor. 

2. En Ucuzunu Çalışanlar Bulur

Baştan kabul edelim, modern seyahat yolcuların en ucuz teklifleri araştırıp bulmayı öğrendiği bir noktaya evirildi. 

Çalışanlarınızın çıkacakları iş seyahatleri için gerekli rezervasyonları kendilerinin yapmasına izin vererek onlara güvendiğinizi gösterin ve onları maliyetlere karşı sorumlu tutarak özgürleştirin. Bu sayede şirketinizin tasarruf etmesini ve çalışan memnuniyetinin artmasını sağlayın.

Üstelik geleneksel kurumsal seyahat rezervasyonları pek çok dezavantaj içerir. Boş vakitleri doldurmaya yönelik hizmet sunan rezervasyon siteleri, genellikle para iadesi ve müşteri hizmetleri gibi işlevleri sunmaz. 

Acenteler ise genellikle fiyatlarını şişirir ve müşteri iletişimi konusunda yavaş ve hantal kalırlar. 

3. Kurumsal Seyahat Yönetimi Platformları Kalıcı Olacak

Şirketinizin bünyesindeki seyahat yönetimi faaliyetlerinin katı kontrol ve kısıtlamalardan uzaklaşıp, güven, şeffaflık ve basitliğe doğru yönelmesi gerekiyor. 

Altın kural bu olunca, nihayetinde herkes kazançlı çıkıyor.

Ayrıca, Kurumsal Seyahat Yönetimi Çözümü kullanarak yalnızca çalışanlarınızın ne şekilde seyahat ettiği ve ne kadar harcadığı hakkında bir anlayış geliştirmekle kalmayıp, çalışanlarınızın verimliliğini de artıracaksınız, zira yolcuktayken masraflarını sınıflandırmak yerine şirketinizin için daha önemli görevleri yerine getirme şansını elde edecekler.

Çalışanlarınıza iş seyahatinde yeni bir yöntem sunmaya hazır mısınız?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Saudi Arabian Airlines , Sky Team grubuna dahil oldu

Ben olsam ne yapardım ? Nice - Cannes / Cote d'Azur

Ben olsam ne yapardım ? Koh Samui - Bangkok