Au Bon Coin Pattaya

Son yillarda Thailand in sayfiye mekanlarinda
biri olan Pattaya da hizli bir devinim soz konusu . Bunu hem yeni insa edilen bina ve otellerde , hem de gelen ziyaretcilerin profilinden kolayca anlayabiliyorsunuz .

Yillar onceydi bu sehre ilk gelisim . Saniyorum 1991 yiliydi . Ve kendi kendime neden buradayim sorusunu birkac kere sordum . Hani serde gezmek , gormek , not almak ve dostlarla paylasmak var ya , o sebepten kendimi dizginleyip biraz daha ne var buralarda diye bakindim durdum . O zamanlar pattaya da bulunan yabanci sayisi oldukca azdi ve o zaman gelenler bugun Pattaya da en iyi mekanlarin sahipleri oldular .

Sahil yolu uzerinde bulunan koskoca bahcesiyle unlu Trattoria Toscana nin sahibi Luca bunlardan biri ornegin . Gece gun birlikte ogle yemegi yedik ve bana Bangkok da yasanan sel felaketi sonrasinda insanlarin su sikintisi cektigini , restaurantlarin malzeme tedarik etmekte zorlandiklarini anlatti . Kendisi pattaya nin biraz disinda bir ciftlik kurdu ve burada kendi malzemesini ve av hayvanlarini uretiyor . Yaklasik 20 yildan beri artik Pattaya li olan Luca , kendisi gibi sef olan bir Tayland li ile evli ve mutfak esine emanet .

Bir digeri ise yine sahilde Walking street e yakin bir yerde olan Hopf isimli mekanin sahibi olan Enzo . Sanirim o da yirmi yili askin bir suredir orada . Kendi biralarini ureten mekanda harika muzik dinleyebilirsiniz ve ozellikle Enzo nun sahne aldigi zamanlar bu harika muzik sanirim bir kat daha lezzet veriyor insana . Mekanin yemekleri icin ayni seyi soyleyemeyecegim zira bana biraz standart geldi . sunum , servis ve ambiyans acikcasi cok iddiali diyemeyecegim . Sanirim her aksam saat 2200-2300 arasi Enzo kendi mekaninda sahneye cikiyor . 70 ve 80 li yillarin İtalyanca ve İngilizce sarkilarini dinlemek icin bence tek adres .

Bir de yazimizin basligi olan Au Bon Coin va Pattaya da . Bu mekan kesinlikle lezzet pesinde olan dostlarin gidip gormesi gereken bir yer . Oyle bir havasi var ki , sanki beni bilen , anlayan ve takdir eden gelsin , gelmeyenin de cani sag olsun der gibi . Sahibi olan Fransiz 19 senedir Pattaya da yasiyor . Burasi Pattaya dan Jomtien sahiline giderken gecilen tepenin ara sokaklarindan birinde bulunuyor . İki katli bir ev burasi . Mekana girerken sol tarafta bulunan mutfagin yanindan geciyorsunuz . Menu basit bir A4 kagida basilmis ve anlasilan siklikla degisiyor . Fransaiz ve dnya saraplarindan tadabilir yada Fransa da oldugu gibi lezzetli bir kac sarabi karaf icinde siparis edebilirsiniz . Ben Cotes du Rhone denedim ve oldukca lezzetli buldum .

Yemek agirlikli olarak Fransiz ve Thai etkilesimli . Fransizlarin yemeklerine yansimis snob bir hava tayland in sicak aromali lezzet.eri ile birlesmis . Baslangic olarak gelen salyangozlar oldukca lezzetli idi . Akabinde gelen et ise tam arzu edilen lezzet ve yumusaklikta sunulmustu .

Mekana daha cok yabancila geliyor . Bana burayi Amari Orchid otelinin genel muduru David tavsiye etti ve sagolsun rezervasyonumuzu da kendisi yapti .


Web sayfasina bakinca bu restaurant hakkindaki olumsuz dusuncelerim , yemek sonrasinda son derece olumlu bir hal aldi ve bunun icin David e defalarca tesekkur ettim . Bu mekanda yemek yemek istiyorsaniz mutlaka onceden rezervasyon yapmanizi oneririm . Sali ve carsamba aksamlari kapali olan restaurant yaklasik 40 kisi kapasiteli .

Telefon ve fax numarasi 038 364 542

web adresi ise www.auboncoinpattaya.com

Bu arada au bon coin , iyi bir kosede demek .. Gercekten iyi bir sicak mekanda oldugnuz hissiyatina kapilacaksiniz .

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Saudi Arabian Airlines , Sky Team grubuna dahil oldu

Ben olsam ne yapardım ? Nice - Cannes / Cote d'Azur

Ben olsam ne yapardım ? Koh Samui - Bangkok