Dunyanin en kucuk oteli Kopenhag da acildi

Hotel Central & Cafe

Kopenhag da 1 Haziran 2013 yilinda dunyanin en kucuk oteli acildi . Bu otelin sadece ve sadece 1 odasi var . Yani bakildigi zaman , dunyada yatirimcilar yalnizca para kazanmaktan ziyade hikayesi olan ve kendilerine bazi seyler ifade eden , kendilerini eskilere tasiyan ve hatiralarini canlandiran mecralara da yatirim yapabiliyorlar .

Bu kucuk evin tarihcesi 1905 yilina dayaniyor . 1905 insa edilmis olan bu ev , ikinci dunya savasina dek bir ayakkabi tamircisi olarak Kopenhag lilara hizmet verdi . 1920 yilinda binanin uzerine ikinci kat insa edildi ve ayakkabi tamircisi ust kata evini tasidi , 12 m2 lik alanda yasamaya basladi .


Evin akibeti ile alakali olarak ikinci dunya savasi sonrasi olan donem maalesef karanlik ve burada kimin yasadigi bilinmiyor .

Evin izine 1980 yilinda yeniden rastlaniyor ve mekan kuyumcu ve cafe olarak hizmet vermeye basliyor . Bina 2 yillik surecte yeniden bos kaliyor ve bu esnada binayi Jacop Kamp isimli yatirimci satin aliyor ve icini yaptirmaya basliyor . 

Yeni ev sahiplerinin , renovasyon esnasindaki tek amaci ise , Central Hotel ve Cafe yi , misafirlerin iceri girdikleri zaman , eski zamanlara goturen , dekorasyonu ve ruhu ile bunu canlandiran bir mekan yaratmak olmustur . Bu ayni zamanda iceri girdiginizde sadece eski doneme yolculuk degil ayni zamanda o ruh ile kendinizi yerel komunitenin bir parcasi olarak hissetmenizi saglamayi amaclamislar .

Ben henuz Central Hotel de  kalmadim ama yolum Danimarka ' ya ilk dustugu zaman hem bu tek odali oteli gezmek , musaitlik bulursam rezerve edip konaklamak hem de asagidaki cafe de bir kahve icmek olacaktir  .

sizin de yolunuz duserse en azindan dunyanin en kucuk otelinde kaldim yada gordum demek icin ugrayin derim ..

Central Hotel Copenhagen, Adress: Tullinsgade 1, 1610 Copenhagen

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ben olsam ne yapardım ? Nice - Cannes / Cote d'Azur

Ben olsam ne yapardım ? Koh Samui - Bangkok

Saudi Arabian Airlines , Sky Team grubuna dahil oldu